Teljesítménytől függően kismotor vagy a kerékpárra vonatkozó közlekedési szabály alá kerülnek majd.
Elkészült az a KRESZ módosítási javaslat és éppen minisztériumi egyeztetés fázisában van, amely többek között az elektromos roller besorolási kérdésére ad végre választ, hozta le a Telex.
Nagy volt a bizonytalanság az elektromos rollerek ügyében, a rendőrök is többféleképpen értelmezték a szabályozást, hol büntettek a kerékpárúton való közlekedésért, a bukósisak, jogosítvány és a féklámpa hiányáért, hol nem.
Történhetett ez annak fényében, hogy a legutolsó hivatalos állásfoglalásban-amelyet a belügyminiszter a sajtó kérdésére adott- még az szerepelt: az elektromos roller segédmotoros kerékpárnak minősül és mint olyan, a KRESZ szabályai alapján jogosítvánnyal, bukósisak viselése mellett, féklámpával és rendszámmal felszerelve, járdán, kerékpárúton nem, csakis úttesten használható.
A mostani, átdolgozott javaslat fényében:
- a kis teljesítményű roller (300 W-t meg nem haladó) a kerékpárra vonatkozó szabály alá esne, azzal a kitétellel, hogy rolleren utast nem lehet szállítani és maximum sebessége 25 km/óra lenne.
- a nagy teljesítményű rollere (300 W-nál nagyobb teljesítményű) pedig a segédmotoros kerékpárra vonatkozó szabály vonatkozna, miszerint használatát a 16. életév betöltéséhez kötnék, jogosítvány, bukósisak, rendszám szükséges a vezetéséhez, de utast ezeken sem engedélyezett szállítani.
Mindenesetre hamarosan kiderül, mi lesz az e-rollerek sorsa, amely-főleg a Lime rollerek témakörében- Veszprém lakosságát is elég rendesen megosztották.