Egyedülálló kezdeményezéssel rukkolt elő a Picuri Kocsma, akik elindultak az egyik megyei hírportál versenyén. Elmondásuk szerint ha megnyernék azt, akkor az egymillió forintos fődíjat mind az orosz-ukrán háború áldozatainak megsegítésére fordítanák.
A Balatonalmádiban működő Picuri Kocsmát valószínűleg nem kell különösebben bemutatni a veszprémieknek, a közkedvelt Balaton-parti kocsma most egy igazán nagyszerű kezdeményezést tett közzé, hiszen ők is elindulnak a Veol által meghirdetett kedvenc Veszprém megyei törzshelyek versenyén, ahol a 1.000.000 forint a fődíj. Azonban, mint írják, ha megnyerik a díjat, akkor a teljes összeget az orosz agresszió áldozatainak megsegítésére fordítanák.
Az ügyben megkerestük a Picuri Kocsma üzletvezetőjét, Csontos Dávidot, aki kérdésünkre elmondta, hogy az aktuális helyzetek mindig aktuális döntéseket kívánnak, legyen szó a politika legmagasabb színteréről, vagy csak egy Balaton-parti kiskocsmáról.
A felhívást, miszerint keresik a megye "kedvenc" vendéglátóhelyét, még február elején mutatta nekem az egyik munkatársam. Remekül hangzott, hogy a portál kiadója, a Mediaworks egymillió forintos reklám költségkeretet ad a nyertes helynek. "Próbáljuk meg, mit veszíthetünk" alapon regisztráltunk, a szavazás pedig el is kezdődött. Érdekes, hogy ez a pár hét -vagy pár nap- milyen komolyan megváltoztatta a világot.
Most is úgy gondolom, hogy eszméletlen jó lenne - és talán tényleg egy soha vissza nem térő lehetőség - ha nyernénk és a pénzt pedig reklámra költhetnénk, de most van annál fontosabb dolog. Nagyon jó lenne "hétszámjegyű összeget" nyerni, de az biztos, hogy most van, aki jobban rászorul. Egy olyan szerveződés vagy alapítvány, aki most ott van a keleti határon, aki karikás szemmel, zseblámpafénynél vacog a hidegben, sokkal jobban megérdemli nálam.
A Picurit vezető Csontos Dávid azt is hozzátette, hogy tudja, hogy ez nem egy szabadon felhasználható összeg, de már ötletlenek azon, hogy a reklámkeretre fordítható forrást hogyan tudnák majd erre a célra csoportosítani. Elmondta, hogy felmerült az az ötlet is, hogy ha nyernek akkor nem az ő hirdetéseik kerülnének ki reklámfelületekre, hanem olyan civil szervezeteké, aki valódi segítséget nyújtanak a háború áldozatainak. Végezetül pedig azt kéri a vendégeiktől és szimpatizánsaiktól, hogy szavazzanak a Picuri Kocsmára, hogy megvalósulhasson ez a céljuk.
Kiváló kezdeményezés!