Nyilatkozatukban azt kérik, az új tervezetet ne terjesszék be az országgyűlés elé és ne fogadják azt el.
A Veszprémi Deák Ferenc Általános Iskola 40 pedagógusa, a Veszprémi Rózsa Úti Általános Iskola 18 pedagógusa, a Gyulaffy László Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola 7 pedagógusa, a Bárczi Gusztáv Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola és Módszertani Intézmény 21 pedagógusa, a Kozmutza Flóra Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola, Kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény 47 pedagógusa, a Vetési Albert Gimnázium 47 pedagógusa és a balatonalmádi Györgyi Dénes Általános Iskola 12 pedagógusa egyetért a Pedagógusok Szakszervezete Zala megyei szervezetébe tartozó pedagógusok nyilatkozatával és aláírásával támogatja azt, amelyben azt követelik:
ne terjesszék az Országgyűlés elé és ne fogadják el a pedagógus státusztörvényt!
Mint olvasható a nyilatkozatban, az aláírók szerint a tervezet több rendelkezését elhibázottnak, károsnak tartják, amely nem alkalmas az ágazat problémáinak megoldására, ezzel szemben több ún. „szerzett jogot” von el a munkavállalóktól, növeli a pedagógusok kiszolgáltatottságát, csökkenti autonómiájukat. Szerintük félő, hogy a jogszabály következtében sokan fogják elhagyni a pályát, tovább súlyosbítva az amúgy is komoly pedagógushiányt, ez pedig tovább növelheti a rendszerben maradók amúgy is rendkívül magas munkaterhelését.
Az elmúlt másfél év megmutatta, hogy az ágazat nagyon mély válságba jutott. A pedagógusok tömegei mellett szülők és diákok tömegei, a társadalom nagy része mozdult meg, hogy modern, a kor színvonalának megfelelő oktatást harcoljanak ki. Hangsúlyozzák, hogy álságos a tanulók érdekére hivatkozni, hiszen a felsorolt passzusok mindegyike ellentétes a tanulók érdekeivel. Az oktatási ágazat humán erőforrását jelentő pedagógusok érdekeinek semmibevétele alapjaiban veszélyezteti az ágazat működőképességét, ezáltal a gyerekek tanuláshoz fűződő alkotmányos jogát.
Kiemelték, hogy a kormány az Európai Uniónak benyújtott EFOP Plusz programban vállalta, hogy nem fog egyoldalúan bevezetni a pedagógusok munkaterheit növelő, a meglévő szakmai autonómiát korlátozó vagy a szakma vonzerejét csökkentő szabályokat. A státusztörvény tervezete azonban szembemegy a kormány vállalásaival. A törvény esetleges elfogadása így azzal a veszéllyel járhat, hogy az Európai Bizottság nem biztosítja a beígért pedagógusbér-emelés uniós fedezetét, így az ágazat bérhelyzete tovább romlik, ami beláthatatlan következményekkel járhat. Ebben a helyzetben felelős magatartás az, ha a törvénytervezet nem kerül az Országgyűlés elé.
A teljes nyilatkozat elérhető a Veszprém a Közoktatásért facebook oldalon.