2025. 08. 26., Kedd, 14:17

Túl olcsón árulják, balhé lett a Lidl akciós tortájából

Felháborodást váltott ki, hogy a Lidl Magyarország akciós újságában az idei Magyarország Cukormentes Tortáját, az Álmodozó tortát hirdetik kedvezményes áron. A hír a Magyar Cukrász Ipartestülethez is eljutott, akik nem hagyták szó nélkül a dolgot.

Ez lett a 2025-ös Magyarország tortája - Meggypálinka és ropogós karamell is került az idei édesség-csodába

Ez lett a 2025-ös Magyarország tortája - Meggypálinka és ropogós karamell is került az idei édesség-csodába

Idén is megválasztották Magyarország tortáját, amelyet augusztus 20-án mutatnak be hivatalosan az államalapítás ünnepén. Az évek óta népszerű kezdeményezés nemcsak ínycsiklandó desszerteket hoz elénk, hanem igazi kreatív versenyt is a cukrászok között.

A testület a Facebookon közölte: tudomásuk szerint „az áruházláncnak egy, a készítésre jogosult tagvállalkozás szállítja be a tortát, ez önmagában nem kifogásolható, minden tagunknak joga van viszonteladókat kiszolgálni.”

Csakhogy a problémák itt kezdődnek: a vállalkozás elmulasztotta bejelenteni a viszonteladói együttműködést, ráadásul a torta csomagolásán szereplő logót is engedély nélkül használta. Ez szerintük akár a fogyasztók megtévesztésére is alkalmas lehet. Az ipartestület jelezte, hogy az Egy Csepp Figyelem Alapítvánnyal egyeztetve lépéseket tesznek az ügyben.

A kifogásolt vállalkozás közben elárulta: mindössze egyszeri szállításról volt szó, a jövőben nem tervez folyamatosan ellátni tortával egyetlen boltláncot sem.

A nyertes cukormentes tortáról egyébként a következőket írják:

A torta békebeli hangulatot áraszt, felidézi olyan klasszikusok ízvilágát, mint a Lúdláb vagy a Rigójancsi. Ráadásul hozzáadott cukor nélkül. A győztes édesség különlegességét a csokoládé és a meggy karakteres párosa adja. A kakaós-mandulalisztes piskótalapok közötti fahéjas, chiamagos meggyragut, enyhén édes tejcsokoládé krém keretezi. A rétegek között rejtőzik a csokoládés, ropogós elem is, melynek fő alkotórésze a kakaóbabtöret

Az ipartestület szerint a Lidl akciós újságjában feltüntetett ár jócskán a piaci szint alatt van, amit az alapanyagok és a termelési költségek alapján indokolatlannak tartanak.

Úgy vélik, a multik gyakran marketingfogásként alkalmazzák az árletörést, sokszor anyagi haszon nélkül is, csupán a reklámérték miatt

„Az akciós újságban feltüntetett kiskereskedelmi értékesítési árat az alapanyagok és a termelési költségek által indokolt piaci ár alattinak tartjuk. A multinacionális kiskereskedelmi láncok árazási gyakorlatában sajnos gyakori, hogy egy terméket kizárólag a marketing értéke miatt, sokszor pénzügyi haszon nélkül árusítanak” – írták.

A szervezet jelezte: már a Gazdasági Versenyhivatalt (GVH) is megkeresték, hogy kiderüljön, jogilag szabályozott-e, ha egy lánc beszerzési áron vagy az alatt értékesít cukrászterméket. Hangsúlyozták, hogy csak a GVH válasza után tudnak további lépéseket tenni.

Tetszett a cikk? Ne maradj le rólunk! Kövess minket Facebook oldalunkon: