2021. 10. 12., kedd, 10:02

Nincs több fiús vagy lányos játék - A Lego eltávolítja a nemi sztereotípiák jeleit játékairól

A Lego bejelentette, azon dolgozik, hogy eltávolítsák a nemi sztereotípiákat a játékaikról, miután a cég által megrendelt globális felmérés megállapította, hogy a gyerekek és a szülők is aggódnak a játékok miatt kialakult sztereotípiák miatt.

A felmérésben megkérdezett fiúk 71 százaléka félt attól, hogy kigúnyolják őket, ha „lányos” játékokkal játszanak, ezt a véleményt pedig a szülők is osztják. Érdekesség, hogy ez fordítva nem igaz, ugyanis a lányok egyre magabiztosabban játszanak „fiús” játékokkal. A felmérésben azt is észrevették, hogy a szülők továbbra is olyan tevékenységekre buzdítják a fiúkat, mint a sportolás, míg a lányoknak a táncolást, öltöztetést vagy sütést ajánlják.

Ezek a felmérések éppen azt hangsúlyozzák, hogy a nemi elfogultságok mennyire beágyazódtak szerte a világon – mondta Geena Davis, az Oscar-díjas színész és aktivista, aki 2004-ben hozta létre az intézetet a negatív nemi sztereotípiák leküzdése és a befogadás elősegítése érdekében.

Magyar fiatal tervéből készül az új LEGO-készlet

Magyar fiatal tervéből készül az új LEGO-készlet

Magyar fiatal tervéből készül az új LEGO Ideas készlet: a 16 éves Fehérvári Donát tervei alapján készülő szettből egy működő csocsóasztalt lehet majd megépíteni a játékkockák segítségével - közölte a cég kommunikációjával foglalkozó ügynökség hétfőn az MTI-vel.

Felmerül a kérdés, hogy ugyan miért ne lehetne a megszokott módon lányokat lányos játékokkal, fiúkat pedig fiús játékokkal nevelni.

Ha a sztereotípiák és a kiközösítés miatt a lányok nem játszhatnak Legóval vagy más építőjátékokkal, akkor nem fejlesztik azokat a térbeli készségeket, amelyek segítik őket későbbi életükben. Ugyanígy, ha a babákat mindig csak a lányoknak adják, akkor a fiúkból hiányozhatnak a nevelő készségek.

A felmérés után a Lego elmondta, hogy már nem címkézik a termékeiket sem lányoknak, sem fiúknak, a weboldalukon a fogyasztók nem kereshetnek játékokat nemek szerint. A cég több olyan játékot is tervezett, mint a Lego Dots vagy a Lego City Wildlife Rescue, amelyek kifejezetten úgy készültek, hogy nemek nélkül mindenkinek vonzó legyen.

A kutatásban közel 7000 szülő és gyerekeik vettek részt a világ minden tájáról.

Tetszett a cikk? Ne maradj le rólunk! Kövess minket Facebook oldalunkon:
Hírfüggő vagy?
Ez a te oldalad!