2022. 01. 06., Csütörtök, 10:22

Egy új francia törvény előírja, hogy az autóreklámok inkább a sétálásra vagy biciklizésre buzdítsanak

A gépjárművek jelenleg Franciaország üvegházhatású kibocsátásának 15 százalékát teszik ki, és az ország már vállalta, hogy 2040-ig megszünteti a gáz- és dízelüzemű autók értékesítését.

Március 1-től Franciaországban az autóreklámoknak meg kell szólítaniuk az embereket, hogy inkább gyalogoljanak vagy biciklizzenek. Az új jogszabály előírja, hogy az alábbi állítások közül egy szerepeljen a reklámban, ezekkel pedig ösztönözhetik az embereket az autóktól való elszakadásra:

  • "Rövid utakhoz gyalogoljon vagy kerékpározzon"
  • "Gondoljon a telekocsizásra"
  • "Mindennapi utazáshoz használjon tömegközlekedést"

A lépés célja az autóipar károsanyag-kibocsátásának csökkentése, ehhez pedig elengedhetetlen megszólítani a közönséget. A figyelmeztető szövegekkel ugyanazt a célt akarják elérni, mint a cigarettadobozra írt figyelmeztetéssel. A szlogeneket nyomtatott, online és sugárzott hirdetésekben is jól látható/ jól hallható módon kell feltüntetni, bizonyos esetekben szükség lesz a #SeDéplacerMoinsPolluer hashtagra is.

A meg nem felelésért kiszabható bírság változó, legfeljebb 50 000 euróig terjedhet.

Tetszett a cikk? Ne maradj le rólunk! Kövess minket Facebook oldalunkon: