A megállapodás ellenére sem akarja kifizetni a MÁV a mozdonyvezetőknek megígért pluszpénzt, ezért a szakszervezet a sztrájkot fontolgatja.
Az eset kirobbantó oka, hogy a Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) korábban azt követelte, hogy a 2021-ben elmaradt béremelések miatt egyszeri bruttó 545 ezer forintot kapjanak az alkalmazottak. Ezt az előző vezérigazgató meg is ígérte, ő azonban június elején távozott a posztjáról és a helyébe lépő új vezető, Pafféri Zoltán annak ellenére nem akarja kifizetni a mozdonyvezetőknek ígért plusz pénzt, hogy korábban már megállapodtak.
A Népszava írásából kiderült, hogy a Mozdonyvezetők Szakszervezete kedden tárgyalt a MÁV-val, azonban az egyeztetésen megtagadta a cég új vezetése, hogy kifizessék a korábbi vezérigazgatóval aláírt megállapodást, amely szerint 2500 mozdonyvezetőnek, motorvonat-vezetőnek és Flirt motorvonat-vezetőnek járt volna plusz pénz.
Olyan még nem volt a MÁV történetében, hogy egy aláírt megállapodást később nem tartott be a vállalat vezetése.
- nyilatkozta a MOSZ elnöke a Népszavának. A szakszervezet a sikertelen tárgyalás miatt ismét összehívta a küldöttgyűlését és mérlegelik a sztrájk elindítását. Márciusban úgy volt, hogy határozatlan időre sztrájkba kezdenek a mozdonyvezetők, de akkor pár órával a munkabeszüntetés kezdete előtt sikerült megállapodni. Most úgy tűnik kezdődik minden elölről.
Azt pedig valószínűleg kitalálja mindenki, hogy mivel járna, ha valóban leállna a vasúti közlekedés.