Egyre erősebben akarják személyre szabni a politikai hirdetéseket, akár a legféltettebb adataink felhasználásával is.
A politika és a reklámok területén még szerencsére létezik néhány tabu, legalábbis az Európai Unióban: ilyen például az egészségi állapotunk, a vallásunk, az etnikai hovatartozásunk vagy épp a szexuális orientációnk. Csakhogy vannak politikusok, akik változtatnának ezen, és a szabályokat annyira fellazítanák, hogy a legérzékenyebb, legszemélyesebb – akár legtitkosabb – adatainkat is felhasználhassák saját politikai céljaikra. Olyan adatainkat, mint a vallásunk, fajunk, szexuális irányultságunk vagy éppen az egészségi állapotunk.
A Civil Liberties Union for Europe indított egy kampányt az ügyben, hogy tiltsák be az érzékeny adatok használatát a politikai reklámokban. Az #AzÉnAdatomAzÉnSzavazatom szlogennel ellátott kampányukban felhívják a figyelmet arra, hogy a reklámok ennyire pontos célzása a választók manipulációjának, dezinformálásának ad minden eddiginél nagyobb teret.
Az aHang platformján egy petíciót is indított a Liberties, amelyben kiemelték, egy demokráciában mi választjuk meg a vezetőinket, nem pedig fordítva. Nagyon rövid idő alatt több, mint 5 ezren írták alá a petíciójukat.
Csak akkor marad esélyünk a jövőnk befolyásolására, ha megtiltjuk a politikusoknak, hogy az érzékeny adatainkat felhasználják ellenünk!
Mint írják, tudják, hogy a múltban egyes politikusok hogyan használták ezeket az adatokat arra, hogy különböző dolgokat ígérjenek meg a választóknak, hazugságokat terjesszenek, és sokakat elriasszanak attól, hogy egyáltalán elmenjenek szavazni.
Ti mit gondoltok erről?