2023. 10. 03., Kedd, 09:30

Megkérdeztük a ChatGPT-t, kellene-e még több körforgalom Veszprémbe - Naná, hogy igen!

Azt nem mertük viszont elárulni, hogy nem mindenki tudja helyesen használni őket.

Veszprém az elmúlt évekbe megkapta a „Királynék városa”, az Egyetemváros, a „kézilabdázás fellegvára” nevek mellé a körforgalmak városa becenevet is. A belvárosban bőven találunk szebbnél szebb körforgalmakat, és hát lássuk be, sokkal szebb ezeket nézni, miközben az ember dugóban ül, sem mint mondjuk a lámpás kereszteződéseket. Megkérdeztük a mesterséges intelligenciát, a ChatGPT-t, hogy mit gondol, szerinte kellene-e még körforgalom a városba. Már az elején leszögezte, hogy ő egy mesterséges intelligencia, és nincsenek személyes véleményei vagy érzelmei, és nem tud személyes véleményt kifejezni, de azért felhozott három érvet az új körforgalmak építése mellett.

Szerinte azért kellene újabb körforgalmakat építeni, mert biztonságosabb lesz a közlekedés, környezetbarátabb megoldás és folyamatos közlekedést tesz lehetővé. Megkérdeztük arról is, hogy szerinte hova kellen még körforgalmat építeni a városban. Az első válasz természetesen az volt, hogy

Az új körforgalmak építésének helyét Veszprémben helyi közlekedési szakértők és hatóságok kell megvizsgálják, és a városi közlekedési problémák és igények alapján kell meghatározni.

De aztán megnevezett három városrészt, ahová szerinte elférne egy-egy jó kis körforgalom. Az egyik mezei egyszerűséggel a belváros volt. Itt azért nem hibázott olyan sokat, mert bármerre is indul az ember, legalább négy körforgalomba botlik. Viszont a másik kettőnél már kicsit mi is bajban voltunk, ugyanis a ChatGPT szerint a következő kereszteződésekbe kellene még körforgalom:

  • Hunyadi János utca és Deák Ferenc utca kereszteződése
  • Szegfű utca és Óvári utca kereszteződése

A probléma ott van, hogy egyik esetben sem keresztezik egymást az említett utcák, de hát ki tudja, lehet a ChatGPT tud valamit, amit mi nem, és Veszprémben hamarosan már utcákat, sőt városrészeket átívelő körforgalmak is épülnek majd. Lényeg, hogy nem lettünk nagyon beljebb.

De persze azt is megkérdeztük, hogy hogyan lehetne megakadályozni, hogy rossz irányba hajtsanak be a körforgalmakba. Arra már csak ennyi választ kaptunk:

Köszönjük AI.

Tetszett a cikk? Ne maradj le rólunk! Kövess minket Facebook oldalunkon: