Új üzletágat épít a Coca-Cola HBC Magyarország. A vezető hazai üdítőitalgyártó az automatizált kereskedelmi megoldásokat kínáló Kende Retail Kft.-vel közösen egy új piaci szegmenst célzott meg a személyzet és pénztár nélküli bolt koncepcióval, kiegészítve vending üzletágát. A Coca-Cola HBC Magyarország három év alatt 15 személyzet és pénztár nélküli bolt nyitására készül összesen 250 millió forint értékben.
A meglévő piaci tapasztalatokra alapozva a Coca-Cola HBC Magyarország az országban elsőként egy olyan teljesen automatizált és egyedi igényekre szabható kereskedelmi egység létrehozásába invesztált, amely személyzet és pénztár nélkül képes működni egyszerű és kényelmes vásárlási élményt nyújtva a fogyasztónak bármely napszakban.
„Várakozásokkal tekintünk az első személyzet és pénztár nélküli bolt bevezetése elé, amely nemcsak Magyarországon, hanem a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC Csoportban is egyedülálló innováció. A koronavírus világjárvány óta eltelt években erőteljes átalakuláson ment át a hazai kiskereskedelem, új technológiák vertek gyökeret, új vásárlási szokások alakultak ki, a szektor érezhető munkaerőhiánnyal küszködik és mindent áthat a digitalizáció. Vezető élelmiszeripari vállalatként mi is lépést kívánunk tartani ezekkel a változásokkal és olyan technológiákba fektetünk, amelyek hosszú távú üzleti előnyt jelentenek számunkra. Jelenlegi terveink között szerepel, hogy a Yettel Magyarország székházában meglévő boltot is ideértve összesen 15 egységet nyitunk három éven belül, amelyek együttesen több mint 250 millió forint beruházási értéket képviselnek, és várakozásaink szerint 2026 végéig megháromszorozzuk az úttörő kereskedelmi megoldásból származó bevételeinket” – mondta el Kovács Ágnes, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója.
Az ország első személyzet és pénztár nélküli mikro boltjának működését a mesterséges intelligencia szavatolja. Az MI irányítja az eladótérben található kamerák és szenzorok helyes működését, és adatokat gyűjt a vásárlási szokásokról, a termékek fogyási sebességéről, a boltban töltött időről, illetve más, a tulajdonos számára hasznos adatokról.
Amint a vásárló belép az eladótérbe, a kamerák a fizikai alakját egy virtuális kosárhoz társítják, így ez a megoldás összekapcsolja a vásárlót, a kiválasztott terméket és a Kende Retail Kft. által kimondottan a technológia használatához fejlesztett Take It Easy applikációban létrehozott személyes profilját. Ahogy a vásárló az üzletben mozog, a kamerák követik a mozgását, a beépített szenzorok pedig figyelik a kosarának tartalmát. Miután a vásárló befejezte a vásárlást, egyszerűen elhagyhatja az üzletet. A rendszer ezután megkezdi a kosara összesítését és kezdeményezi a fizetési tranzakciót. Ez a technológia nem gyűjt arcfelismerési adatokat, kizárólag a zökkenőmentes vásárláshoz szükséges mozgásokat és tevékenységet figyeli, teljes összhangban a GDPR szabályozási kereteivel.