A keresőóriás frissítette több népszerű alkalmazásának ikonját Androidon és iOS-en is – sokak szerint nehezebb lett köztük különbséget tenni.
A Google ismét dizájnváltást hajtott végre, ezúttal Android és iOS alkalmazásai logóin. A Gmailtől a Drive-on át a Fotókig több ikon is új külsőt kapott, az eddiginél egységesebb megjelenéssel. A cél, hogy a Google-szolgáltatások jobban tükrözzék a márka identitását, és vizuálisan is összekapcsolódjanak. A logókban továbbra is dominálnak a vállalatra jellemző színek – kék, piros, sárga és zöld –, viszont sok felhasználó szerint az ikonok túl hasonlóvá váltak, ami megnehezíti a gyors felismerést.
A változások fokozatosan jelennek meg a felhasználók készülékein, így aki még a régi ikonokat látja, annak sincs oka aggodalomra – a frissítés automatikusan érkezik. A Google ezzel a lépéssel nemcsak egységes vizuális nyelvet teremt, hanem a márkaépítést is erősíti, még ha ez némi kezdeti zavart is okoz a felhasználók körében.