2021. 03. 24., Szerda, 15:34

Figyelmeztető címkékkel harcol a Greenpeace a műanyag csomagolások ellen

Valószínűleg mindenkinek ismerősek a dohánytermékeken látható figyelmeztető jelzések. Vajon mi történne akkor, ha ilyet használnának a műanyag csomagolásokon is? Erre az ötletre épül a Greepeace új kampányvideója, amiben a műanyag csomagolások káros hatásaira hívják fel a figyelmet.

Már korábban is írtunk arról, hogy a Greenpeace milyen lépéseket tesz az eldobható műanyagok ellen. Ilyen volt például a Stop PET petíció, amit közel 30000 ember írt alá.

Stop PET! - Aláírásokat gyűjt a Greenpeace az eldobható műanyag palackok használata ellen

Stop PET! - Aláírásokat gyűjt a Greenpeace az eldobható műanyag palackok használata ellen

A Greenpeace magyarországi szervezete aláírásokat gyűjt, hogy az egyszer használatos PET palackok helyébe visszaváltható üvegek lépjenek.

Most olyan kampányvideót készítettek, amiben a cégvezetőket szólítják fel arra, hogy vállaljanak szerepet a probléma megoldásában. Egyre több ember érzi a probléma súlyosságát és kezd el odafigyelni a tudatosságra a hétköznapokban, de sajnos a nagy cégek többsége egyelőre nem tesz lépéseket ebben az irányban, ami nagyon megnehezíti a törekvéseket. 

A Greenpeace új videójában különböző műanyag csomagolású termékeket láthatunk, rajtuk figyelmeztető feliratokkal. Fluor Tomi, aki a kampány nagykövete, azt mondta:

Azért csatlakoztam a Greenpeace kampányához, mert itt az ideje, hogy a cégek is szerepet vállaljanak a műanyagválság megoldásában. Ahol csak lehet, próbálom elkerülni az eldobható műanyag csomagolásokat. De ez szinte lehetetlen, amikor mindent eldobható palackban meg pohárban lehet kapni, és még az is hat réteg műanyagba van csomagolva.

A Greenpeace legutóbbi közvélemény-kutatásából megtudhatjuk, hogy a magyarok 85%-a támogatja a PET-palackok visszaváltásának lehetőségét, 86% pedig emellett az italcsomagolások újratöltését is támogatná.

A kampányhoz egy weboldal, illetve az Instagramon elérhető virtuális matrica is készült.

Tetszett a cikk? Ne maradj le rólunk! Kövess minket Facebook oldalunkon: